Idag tyv startede vi Borgeruddannelsen i sundhed. Faktisk starter den først rigtig i næste uge, men fordi Snoezelhuset lukker ned, så tog vi tirsdagen i næste uge og rykkede til i dag, så vi fik besøgt og prøvet sansehuset. Vi fil også en lille introduktion til de 7 sanser af Jette fra Snoezelhuset.
Bagefter kørte vi til Helsingør og spiste vores medbragte madpakker og nød det gode vejr.
I dag mandag den 25 april startede vi så rigtigt op på Borgeruddannelsen med undervisning i kroppen- organer og skelettet. Deltagerne skulle lære navnene på organerne og deres funktion. Tilsidst i dag skulle hver deltager lave en tegning af det de havde lært. Tegningerne vil blive udstillet på fredag til receptionen.
I dag onsdag har der været undervisning i sund versus usund mad. Efter det fik vi besøg af kok Nicholai, som viste os hvordan et sundt, nærende og velsmagende måltid mad kan laves. Og med en lækker frisk presset juice til bestående af gulerødder, æbler og citroner.
Tilsidst gik vi en tur i det gode vejr med mætte maver. Og som vi har lært, så er det godt for tarmene, når maden skal fordøjes at bevæge sig😄